Lördag sweet lördag

Återigen Lördag och hemma sitter jag och pluggar, pluggar & pluggar. . så roligt man kan ha då. Igår var det bara en lektion som gällde och det var naturkunskap som för en gångs skull var helt okey. Vi gjorde små vatten experiment. Efter det blev det packning, mat(tacos) & städning. Vi hade Jontarnas högtalare inne på vårat rum så det gick snabbt. Mitt i städningen bröt ett vattenkrig ut och då är det inte skoj att vara så liten som jag är. Såklart fick jag en halv vattenflaska över mig. Så det blev klädbyte sen åka hem. Nu har de fått ut en busslinje till skolan istället för minibussarna som skolan ordnar så allting blev kaos. Två bussar som ska ta hela Apelryd till tågstationen plus stanna lite överallt. 20 över 1 stannar bussen på stationen och alla ska fixa biljetter vilket innebar ännu mer kaos. Tåget kommer in på stationen och hälften hade lyckats få sina biljetter = Kaos. Väl på tåget får vi stå till Ängelholm och sedan får vi sittplatser. Det visar sig sitta en hund bakom våra säten och den hunden var ju inte över lycklig så den går till sätet snett bakom oss & bajsar ner typ en kvadratmeter. Så det blev en rusning fram till andra vagnen. Trodde vi skulle spy hela bunten. När jag hade kommit hem Ringde Ludvig & sa att han var påväg. Vi kollade film (jag lyckades somna som vanligt, åt mat, var ute o gick med några kompisar, kom hem & kollade på tv och där slutade min fredag eftersom jag deckade. Nu har Ludvig åkt hem o begett sig på släktmiddag hela dagen/kvällen och här sitter jag och pluggar med två st hustler 1½ liters flaskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0